Drogi – Nowe Zawady

Modernizacja trasy Nowe Zawady w Poznaniu

Budowa II etapu trasy komunikacyjnej Nowe Zawady w Poznaniu na odcinku
od Ronda Środka do skrzyżowania ulicy Prymasa A. Hlonda z ulicą Główną

INWESTOR: ZARZĄD DRÓG MIEJSKICH w Poznaniu

WYKONAWCA: POL-DRÓG Piła
(w konsorcjum z GOTOWSKI Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. i Bilfinger Berger Budownictwo S.A.)

KOSZT INWESTYCJI: 41 228 804 PLN

DŁUGOŚĆ/POWIERZCHNIA: 2 140 mb

 

ZAKRES PRAC:

ROBOTY DROGOWE: 
Wykonanie wykopów i nasypów; wykonanie kolumn kamiennych w technologii DR; realizacja podbudowy; wykonanie warstw wiążących na trasie głównej, drodze dojazdowej i ścieżkach rowerowych, wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego; wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej redukującej hałas; wykonanie nawierzchni z kostki betonowej na chodnikach, parkingach i zatokach autobusowych;

ROBOTY TOROWE: Wykonanie wykopów i drenażu podłużnego torowiska; wykonanie podbudowy; ułożenie belek żelbetowych pod torowiskiem; ułożenie torów szer. 1435 mm z szyn tramwajowych 60R2; wykonanie peronów przystankowych i zielonego torowiska; montaż napowietrznej sieci trakcji tramwajowej poprzez montaż słupów trakcyjnych i przewodów jezdnych.

ROBOTY MOSTOWE: Wykonanie muru oporowego i pali wierconych; umocnienie skarp nasypów darniowaniem na płasko z humusem.

INFRASTRUKTURA: Przebudowa kablowych linii energetycznych; przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych i budowa monitoringu; przebudowa podziemnych linii wodociągowych; przebudowa podziemnych linii gazowych; przebudowa urządzeń melioracyjnych; przebudowa ciepłociągu; montaż kompletnej przepompowni ścieków deszczowych ze sterownikiem; budowa odwodnienia korpusu drogowego.

ROBOTY WYKOŃCZENIOWE: Budowa oświetlenia dróg; Organizacja sygnalizacji świetlnej – monitoring i koordynacja skrzyżowań; montaż ekranów akustycznych; ustawienie barier ochronnych stalowych, żelbetowych i ogrodzenia segmentowego; realizacja oznakowania pionowego i poziomego; montaż ostrzegawczych pasów z guzami MEDIALINE.