Drogi – Obwodnica Piły

Obwodnica Piły - etap I i II

Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 oraz 179 – płn.-zach. odcinek obwodnicy m. Piły (odcinek od Al. Niepodległości do Al. Wojska Polskiego) oraz ostatni (drugi) etap budowy obwodnicy miasta Piły

WYZWANIA + INNWACYJNE TECHNOLOGIE: Specjaistyczne wzmocnienie podłoża. Ze względu na bardzo niekorzystne warunki gruntowe w dolinie rzeki Gwdy (niewielką wytrzymałość gruntów oraz ich dużą ściśliwość), zaprojektowano posadowienie obiektów mostowych oraz nasypów drogowych na częściowo wymienionym, wzmocnionym wgłębnie żwirowymi kolumnami typu KSS i DSM-wet (dotyczy jednej z podpór obiektu mostowego MG1) oraz na podłożu częściowo wymienionym i wzmocnionym metodą wibroflotacji. Zrealizowano unikatowy przejazd dla samolotów z sygnalizacją świetlną!

INWESTOR: URZĄD MIASTA PIŁY

WYKONAWCA:
POL-DRÓG Piła
(w konsorcjum z POL-DRÓG Wałcz
i Firmą „GOTOWSKI” Budownictwo Komunikacyjne
i Przemysłowe Sp. z o.o.)

KOSZT INWESTYCJI: 69 727 741 PLN

DŁUGOŚĆ/POWIERZCHNIA: 5 066 mb

 

ZAKRES PRAC:

ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE: Dokonano rozbiórki elementów dróg i ulic, usunięto drzewa i krzewy; dokonano
wycinki drzew kolidujących z projektowaną obwodnicą.

ROBOTY DROGOWE: Zaprojektowanie i kompleksowe zbudowanie jednojezdniowej drogi gminnej o 2 pasach
ruchu z rozdzieleniem ruchu w formie pasa rozdziału i dodatkowymi pasami do zawracania, o klasie technicznej G
i kategorii ruchu KR4; wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego i z betonu asfaltowego; położenie nawierzchnii
z betonu asfaltowego oraz nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej z dodatkiem gumy; frezowanie
nawierzchni na zimno; położenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej; wykonanie nasypów i wykopów;
zaprojektowanie i wykonanie chodników oraz ścieżek rowerowych.

ROBOTY MOSTOWE: Wykonanie czteroprzęsłowej, żelbetowej estakady EG 2; wykonanie trójprzęsłowego mostu
MG 1; wykonanie jednoprzęsłowego mostu MG 3.

INFRASTRUKTURA: Przebudowa napowietrznych i kablowych linii energetycznyc oraz kablowych linii
telekomunikacyjnych; przebudowa podziemnych linii wodociągowych i podziemnych linii gazowych; budowa
kanalizacji deszczowej wzdłuż drogi z odprowadzeniem poprzez osadnik i separator lamelowy do rzeki Gwdy;
wykonanie przepustów i rowów melioracyjnych; wykonanie kanalizacji teletechnicznej dla potrzeb budowy miejskiej
szkieletowej sieci szerokopasmowej; usunięcie kolizji z istniejącymi urządzeniami obcymi: przebudowa sieci
wodociągowej, przebudowa kolizji elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, oświetlenia; zabezpieczenie sieci
gazowych.

ROBOTY WYKOŃCZENIOWE: Wykonanie sygnalizacji świetlnej oraz innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
wykonanie zieleni izolacyjnej: wykonanie pasów zieleni ozdobnej oraz dodatkowych nasadzeń; realizacja
chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ciągów pieszo–jezdnych i miejsc postojowych; wykonanie 13 przejść
dla pieszych i przejazdów rowerowych; budowa nowego oświetlenia wzdłuż całej projektowanej obwodnicy.