Obiekty mostowe wzdłuż
 Obwodnicy Wyrzyska

Budowa 6 obiektów mostowych w ciągu obwodnicy Wyrzyska o rozpiętości:
66 m, 247,3 m, 67,88 m, 663,78 m, 15 m, 66 m

INWESTOR:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu

WYKONAWCA:

POL-DRÓG Piła (w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Robót Mostowych „MOSTY – ŁÓDŹ” S.A. i Firmą „GOTOWSKI” Budownictwo Komunikacyjne
i Przemysłowe sp. z o.o.)

KOSZT INWESTYCJI:

165 532 027 PLN

DŁUGOŚĆ/POWIERZCHNIA: 

186 mb

Zakres Prac

OBIEKT MOSTOWY nr 1
 O ROZPIĘTOŚCI 66,00 m

  • Schemat statyczny stanowi czteroprzęsłowa ciągła belka statycznie niewyznaczalna
  • Przęsła o konstrukcji zespolonej-strunobetonowe belki prefabrykowane typu T + uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną „na mokro”
  • Przęsła oparte na podporach za pośrednictwem 
łożysk garnkowych
  • Każdą podporę pośrednią stanowią 3 słupy
wychodzące ze wspólnej ławy fundamentowej
i połączone w głowicy oczepem
  • Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami podwieszonymi. Posadowienie podpór pośrednie
na palach wierconych Ø1OO cm.

OBIEKT MOSTOWY nr 2
 O ROZPIĘTOŚCI 247,30 m

  • Schemat statyczny na pięcioprzęsłowej
belce ciągłej
  • Przęsło o konstrukcji stalowej skrzynkowej zespolonej z żelbetową płytą współpracującą wykonywaną „na mokro”
  • Przęsło oparte na podporach za pośrednictwem
łożysk garnkowych
  • Podpory pośrednie są słupowe, żelbetowe
o stałej szerokości, zmiennej grubości
  • Przyczółki skrzyniowe, żelbetowe ze skrzydłami opartymi na fundamencie
  • Posadowienie podpór pośrednie na palach
wierconych Ø15O cm

OBIEKT MOSTOWY nr 3 
O ROZPIĘTOŚCI 67,88 m

  • Schemat statyczny stanowi czteroprzęsłowa ciągła belka statycznie niewyznaczalna.
  • Przęsła o konstrukcji zespolonej-strunobetonowe belki prefabrykowane typu T + uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną „na mokro”
  • Przęsła oparte na podporach za pośrednictwem
łożysk garnkowych
  • Każdą podporę pośrednią stanowią 3 słupy wychodzące ze wspólnej ławy fundamentowej
i połączone w głowicy oczepem
  • Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami podwieszonymi
  • Posadowienie podpór pośrednie na palach wierconych Ø1OO cm

OBIEKT MOSTOWY nr 4
 O ROZPIĘTOŚCI 66,78 m

  • Schemat statyczny stanowi czteroprzęsłowa ciągła belka statycznie niewyznaczalna
  • Przęsła o konstrukcji zespolonej-strunobetonowe belki prefabrykowane typu
T + uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną „na mokro”
  • Przęsła oparte na podporach za pośrednictwem łożysk garnkowych
  • Każdą podporę pośrednią stanowią 3 słupy wychodzące ze wspólnej ławy fundamentowej
i połączone w głowicy oczepem
  • Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami podwieszonymi
  • Posadowienie podpór pośrednie na palach wierconych Ø1OO cm

OBIEKT MOSTOWY nr 5
 O ROZPIĘTOŚCI 15,00 m

  • Schemat statyczny stanowi jednoprzęsłowa belka wolno podparta. Przęsło o konstrukcji zespolonej
  • strunobetonowe belki prefabrykowane typu T. Oparcie belek zrealizowano monolitycznymi poprzecznicami
zlokalizowanymi na przyczółkami.
  • Belki zespolone z żelbetową płytą pomostową wykonywaną
„na mokro”.
  • Przęsło oparte na podporach za pośrednictwem łożysk garnkowych.
  • Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami
podwieszonymi.
  • Posadowienie podpór pośrednie na palach wierconych Ø1OO cm.

OBIEKT MOSTOWY nr 6
 O ROZPIĘTOŚCI 66,00 m

  • Obiekt mostowy cztero przęsłowy o rozpiętości
15 m + 18 m + 18 m + 15 m
  • Przęsła o konstrukcji zespolonej strunobetonowej belki prefabrykowane typu T
  • Uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną
„na mokro”.
Polski flag
English flag