Obiekty mostowe wzdłuż
Obwodnicy Wyrzyska
Budowa 6 obiektów mostowych w ciągu obwodnicy Wyrzyska o rozpiętości:
66 m, 247,3 m, 67,88 m, 663,78 m, 15 m, 66 m
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu
POL-DRÓG Piła (w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Robót Mostowych „MOSTY – ŁÓDŹ” S.A. i Firmą „GOTOWSKI” Budownictwo Komunikacyjne
i Przemysłowe sp. z o.o.)
OBIEKT MOSTOWY nr 1
O ROZPIĘTOŚCI 66,00 m
- Schemat statyczny stanowi czteroprzęsłowa ciągła belka statycznie niewyznaczalna
- Przęsła o konstrukcji zespolonej-strunobetonowe belki prefabrykowane typu T + uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną „na mokro”
- Przęsła oparte na podporach za pośrednictwem
łożysk garnkowych
- Każdą podporę pośrednią stanowią 3 słupy
wychodzące ze wspólnej ławy fundamentowej
i połączone w głowicy oczepem
- Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami podwieszonymi. Posadowienie podpór pośrednie
na palach wierconych Ø1OO cm.
OBIEKT MOSTOWY nr 2
O ROZPIĘTOŚCI 247,30 m
- Schemat statyczny na pięcioprzęsłowej
belce ciągłej
- Przęsło o konstrukcji stalowej skrzynkowej zespolonej z żelbetową płytą współpracującą wykonywaną „na mokro”
- Przęsło oparte na podporach za pośrednictwem
łożysk garnkowych
- Podpory pośrednie są słupowe, żelbetowe
o stałej szerokości, zmiennej grubości
- Przyczółki skrzyniowe, żelbetowe ze skrzydłami opartymi na fundamencie
- Posadowienie podpór pośrednie na palach
wierconych Ø15O cm
OBIEKT MOSTOWY nr 3
O ROZPIĘTOŚCI 67,88 m
- Schemat statyczny stanowi czteroprzęsłowa ciągła belka statycznie niewyznaczalna.
- Przęsła o konstrukcji zespolonej-strunobetonowe belki prefabrykowane typu T + uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną „na mokro”
- Przęsła oparte na podporach za pośrednictwem
łożysk garnkowych
- Każdą podporę pośrednią stanowią 3 słupy wychodzące ze wspólnej ławy fundamentowej
i połączone w głowicy oczepem
- Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami podwieszonymi
- Posadowienie podpór pośrednie na palach wierconych Ø1OO cm
OBIEKT MOSTOWY nr 4
O ROZPIĘTOŚCI 66,78 m
- Schemat statyczny stanowi czteroprzęsłowa ciągła belka statycznie niewyznaczalna
- Przęsła o konstrukcji zespolonej-strunobetonowe belki prefabrykowane typu
T + uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną „na mokro”
- Przęsła oparte na podporach za pośrednictwem łożysk garnkowych
- Każdą podporę pośrednią stanowią 3 słupy wychodzące ze wspólnej ławy fundamentowej
i połączone w głowicy oczepem
- Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami podwieszonymi
- Posadowienie podpór pośrednie na palach wierconych Ø1OO cm
OBIEKT MOSTOWY nr 5
O ROZPIĘTOŚCI 15,00 m
- Schemat statyczny stanowi jednoprzęsłowa belka wolno podparta. Przęsło o konstrukcji zespolonej
- strunobetonowe belki prefabrykowane typu T. Oparcie belek zrealizowano monolitycznymi poprzecznicami
zlokalizowanymi na przyczółkami.
- Belki zespolone z żelbetową płytą pomostową wykonywaną
„na mokro”.
- Przęsło oparte na podporach za pośrednictwem łożysk garnkowych.
- Przyczółki pełnościenne ze skrzydłami
podwieszonymi.
- Posadowienie podpór pośrednie na palach wierconych Ø1OO cm.
OBIEKT MOSTOWY nr 6
O ROZPIĘTOŚCI 66,00 m
- Obiekt mostowy cztero przęsłowy o rozpiętości
15 m + 18 m + 18 m + 15 m
- Przęsła o konstrukcji zespolonej strunobetonowej belki prefabrykowane typu T
- Uciąglenie poprzecznicami monolitycznymi oraz płytą pomostową wykonywaną
„na mokro”.